Domestic Girlfriend (Anime) ➜ Forum ➜ CommentsDomestic na Kanojo / ドメスティックな彼女

• TypeTV-Series
  • Episodes12 (~)
  • Release Date12. Jan 2019
  • Main genresDrama
  • Country of OriginJapan
  • Adapted FromManga
  • Target GroupMale

Anime German Comments

This is the general discussion topic for the anime “Domestic Girlfriend,” in which you can post just about anything that’s too generalised for the episode section and doesn’t quite have a review character. You may also want to reply to any existing comments, but please note that spoilers are strictly forbidden in this topic.
  •  
  • Disagree
  • Sad
  • Wow
  • Funny
  • Like
  • Agree
"Diese Serie hat mich zutiefst beeindruckt, nur frage ich mich weshalb?
Ist es weil ich älter geworden bin?; Oder weil sich mein Geschmack im allgemeinen verändert hat?
Wird eine schlechte Geschichte gut, wenn man keine guten Geschichten kennt?; Oder ist eine schlechte Geschichte Immer schlecht?"
    • ×0
    • ×0
    • ×0
    • ×0
    • ×0
    • ×0
"Domestic na Kanojo" gewinnt gewissermaßen einen Reiz daraus, dass die Romanze nicht zu den typisch jugendlichen Anime-Romanzen gehört, bei denen die Charaktere es in 24 Folgen nichtmal zu Stande bringen sich auch nur einmal zu küssen. Nur dadurch wird die Serie aber nicht gut. Mögen die ersten paar Episoden trotz unecht unmutender Geschichten-Konstruktion noch ein Gefühl von Potential vermitteln, so kristalisiert sich flott die schmerzhafte Einseitigkeit der Charaktere heraus. Es ist ein Anime der Sorte, bei denen einem die Personen schlicht hohl in der Birne vorkommen, da es nur vom Autor geschaffene Hüllen sind, die wie seelenlose Zombies im Geschehen herumwandeln. Emotionale Tiefe wird hier krampfhaft und wenig überzeugend vorgegaukelt. Man spürt regelrecht, wie dem Autoren Ideen fehlen und er händeringend versucht durch intime Szenen davon abzulenken, dass die Geschichte sich ziellos im Kreis dreht.
    • ×3
    • ×0
    • ×0
    • ×0
    • ×0
    • ×0

Title

Ratings

• 3
  • 33
  • 101
  • 205
  • 93
My Own Rating
Overall Rating
Votes523Calculated Value3.59
Rank#906Favourites22
Popular#72Trending

Member Statistics

Relations

Recent Ratings

Completed
    Bookmark
    Bookmark
    Bookmark
    Bookmark

Top Contributors

Share anime

Do you like helping others find an anime they’re looking for or do you simply enjoy telling others about anime? If so, we recommend adding a link to the respective anime page here on aniSearch to your posts. This way you not only make it much easier for the recipient of your post to find what you’re talking about, you also offer them a plethora of details about the anime!
aniSearch-Livechat
By continuing your stay on aniSearch.com you agree to our use of cookies for personalised content, advertisements and analyses, according to our privacy policy.